Planujesz ciążę? Koniecznie wykonaj te badania

Przed rozpoczęciem starań o dziecko, warto sprawdzić, w jakim stanie jest twój organizm. Aby się tego dowiedzieć, należy wykonać szereg badań.

Przed zajściem w ciążę

Pomysł związany z zajściem w ciążę warto skonsultować z ginekologiem. Medyk wyjaśni na, co zwrócić szczególną uwagę – zarówno przed zajściem w ciążę, jak i po. Powinien również wykonać USG oraz cytologię. Badania pozwolą bowiem na na wykrycie ewentualnych stanów zapalnych. Konieczne będą też badania krwi oraz skontrolowanie poziomu hormonów tarczycy TSH, stężenia FT3 i FT4, oraz obecność przeciwciał anty-TPO. Lekarz może również zlecić diagnostykę ewentualnych infekcji wirusowych i pasożytniczych. Przed zajściem w ciążę warto także udać się do dentysty. Dlaczego? Bo zęby objęte próchnicą mogą być źródłem groźnych bakterii, przede wszystkim paciorkowców, które z kolei mogą przyczynić się do powstania uogólnionego zakażenia w kobiecym organizmie. A to natomiast może zagrażać zdrowiu dziecka.

Planując ciążę pamiętaj o przyjmowaniu witamin. Nie dobieraj ich jednak według własnego „widzimisię” – i w tym przypadku skontaktuj się z lekarzem. Co prawda dostępne w aptekach produkty dostarczają zestawu starannie dobranych substancji, rekomendowanych do stosowania w okresie starania się o potomstwo, w ciąży i w czasie laktacji, ale lepiej, żeby ich wybór nie był przypadkowy.

W czasie ciąży

Wizyta u ginekologa przed zajściem w ciążę to jedno. Gdy tylko nastanie upragniony moment i na teście zobaczysz oczekiwany wynik, ponownie umów się do lekarza. Medyk wykona niezbędne badania i powie, jak powinnaś dalej postępować. Nastaw się, że będziesz musiała go odwiedzać przynajmniej raz w miesiącu.

[metaslider id=”921″]

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.