Domowa tortilla i ketchup: musisz wypróbować te przepisy!

Zamierzasz zaserwować domownikom tortillę? Zamiast kupować gotową, przygotuj ją w domowym zaciszu. Z pewnością będzie jeszcze pyszniejsza niż ta sklepowa. Do tego zrób własny ketchup – najbliżsi będą zachwyceni!

Czego potrzebujemy do przygotowania tortilli? Dwóch szklanek mąki pszennej, dwóch łyżek oleju, 3/4 szklani gorącej wody oraz oraz szczyptę soli. Mąkę, wodę, olej i sól mieszamy w misce, na koniec dodajemy olej. Wyrabiamy. Ciasto musi mieć jednolitą masę. Gdy taką uzyskamy, odstawiamy je

na 20 minut przykrywając miskę ściereczką. Później dzielimy je na mniejsze części, a następnie rozwałkowujemy na cienkie placki. Smażymy je przez około minutę na suchej patelni. Każda strona powinna piec się przez około 30 sekund.

Tortillę możesz zaserwować z ulubionymi dodatkami – na przykład piersią z kurczaka i warzywami. Jeśli natomiast twoja rodzina nie je mięsa, możesz postawić na soję, czy kotleciki z ciecierzycy.

Smak serwowanego dania podkreślimy za sprawą domowego ketchupu. Aby go zrobić potrzebujemy  średnią cebulę, łodygę selera naciowego, ząbek czosnku, 600g pomidorów z puszki, łyżkę koncentratu pomidorowego, cztery łyżki cukru (najlepiej trzcinowego), ¼ szklanki octu winnego oraz sól, pieprz oraz oliwę. Na pierwszy ogień idzie cebula, seler oraz czosnek – wszystko drobno siekamy i wrzucamy na rozgrzaną oliwę do garna z grubym dnem. Smażymy około minuty cały czas mieszając. Następnie wrzucamy pomidory, koncentrat oraz ocet i cukier. Całość powinna dusić się pod przykryciem na małym ogniu przez około 20 minut. Później miksujemy na gładką masę i doprawiamy do smaku.

[metaslider id=”921″]

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.