Jakie relacje musisz przeżyć, aby stworzyć prawdziwy związek

Psychologowie są zgodni – zdecydowana większość z nas zanim stworzy prawdziwy związek, odtwarza trzy podobne modele wchodzenia w relacje.

Pierwsza relacja to relacja romantyczna. Najczęściej spotykamy się z nią w czasach młodzieńczych. Gdy zaczynamy się spotykać z naszą pierwszą miłością, idealizujemy partnera, nie widzimy świata poza nim, nie wyobrażamy sobie bez niego życia. I mimo że pojawiają się pierwsze problemy, my walczymy jak lwice, aby utrzymać przy sobie tego jedynego. Z czasem jednak „bańka” pryska, a my ponownie musimy szukać miłości życia.

Druga relacja jest znacznie bardziej skomplikowana. Mając doświadczenie z poprzedniego związku, nie chcemy powielać tych samych błędów, ale też nie chcemy kolejny raz stracić partnera. Efekt jest niestety odwrotny – chwile szczęścia przeplatane są ciągłymi kłótniami. W wielu tego typu przypadkach dochodzi do manipulacji, kłamstw, a nawet zdrad.

Z drugiego związku zazwyczaj wychodzimy poturbowane i przekonane, że nikt o nas nie zadba tak, jak my same, w związku z czym przestajemy szukać i czekać. W najmniej spodziewanym momencie na naszej drodze pojawia się facet, który z pozoru nie pasuje do naszego ideału. Z pozoru niewinna znajomość przeradza się w coraz głębsze uczucie. Poznany mężczyzna staje się towarzyszem życia, na dobre i złe… Dostajemy od niego to, co nas uszczęśliwia i my staramy się zrobić wszystko, aby uszczęśliwić jego. To właśnie taką relację nazywamy miłością dojrzałą.

[metaslider id=”921″]

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.