Zielona kawa na odchudzanie. Czy jest skuteczna?

Zielonej kawie często przypisuje się właściwości odchudzające. Co sprawiło, że stała się ona cudem dietetycznym i czy naprawdę działa?

Ziarna zielonej kawy nie są poddawane paleniu. Dzięki temu nie zachodzi proces pirolizy, a kawa nie traci cennych składników odżywczych. Jej kolor znacznie różni się od tych tradycyjnych.

Jaki związek ma zielona kawa z utratą zbędnych kilogramów? Chodzi przede wszystkim z występowaniem w jej ziarnach kwasu chlorogenowego oraz kofeiny. Ten pierwszy wpływa na gospodarkę węglowodanową w organizmie, poprzez oddziaływanie na zmniejszenie wchłaniania glukozy w jelitach. Najprościej mówiąc, obniża on ilość cukru wchłanianego w przewodzie pokarmowym, czyli zmusza nasz organizm do korzystania z nagromadzonych wcześniej zapasów. Z kolei kofeina w niej zawarta pobudza metabolizm i zwiększa teremogenezę, a także działa na wzrost aktywności umysłowej i walkę ze zmęczeniem psychicznym i fizycznym.

Zielona kawa jest dostępna albo w formie ziarnistej, albo mielonej. Zmieloną już kawę zalewamy gorącą wodą o temperaturze około 90°C (nie używamy wrzątku). Po 3-5 minutach parzenia, kawa jest gotowa do wypicia. Wiele osób również zalewa wodą całe ziarna zielonej kawy. Tę czynność można powtarzać nawet 3 razy. Co istotne, zielona kawa jest pozbawiona tradycyjnego aromatu. Bardziej przypomina zieloną herbatę. Regularnie spożywany napój może rzeczywiście ograniczyć apetyt, wydłużyć sytość po posiłkach, poprawić pracę układu trawiennego, a także ułatwić spalanie tkanki tłuszczowej.

Pamiętajmy jednak, że samo picie zielonej kawy nie przyniesie spektakularnych efektów. Musi iść ono w parze z odpowiednią dietą i aktywnością fizyczną.

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.