Z czego wynikają ciągłe kłótnie z partnerem?

Twój związek składa się z samych kłótni? Masz wrażenie, że ty i twój facet jesteście z dwóch zupełnie innych światów? Masz rację! Mentalność kobiety i mężczyzny jest całkiem inna. Warto mieć świadomość, na czym ta różnica polega – zwłaszcza, jeśli jesteś w związku.

Podstawową kwestią jest fakt, że panie podchodzą do życia zdecydowanie bardziej emocjonalnie niż panowie. W niemal każdej sprzeczce doszukujemy się drugiego dna. W niektórych sytuacjach dochodzimy nawet do wniosku, że to na pewno koniec naszego związku, bo nasz facet zrobił coś, czym nas zupełnie zaskoczył. W lawinie rozmyślań wysnuwamy teorię, że my go właściwie nie znamy i z pewnością lada moment nasze drogi się rozejdą.

Okazuje się jednak, że faceci wcale tak do tego nie podchodzą – oni dobrze czują się wtedy, gdy dobrze czuje się ich ego. Zamiast więc nakręcać się i brnąć w kolejną awanturę, staraj się przejść do sytuacji, która cię wyprowadziła z równowagi, na porządku dziennym. Spróbuj go podejść – jeśli wkurza cię, że znowu nie pozmywał naczyń, nie rób od razu awantury, ale powiedz, że na przykład wspaniale zmywa naczynia – lepiej niż niejedna zmywarka, albo że uwielbiasz na niego patrzeć, gdy zmywa naczynia i bardzo cię to kręci!

Różnice w psychice widać też w codziennych sytuacjach, np. w pracy. Kobiety łatwo przyznają się do swojej niewiedzy i chętnie proszą o pomoc. Panowie z kolei za żadne skarby nie chcą pokazać, że czego nie wiedzą, czy z czymś sobie nie radzą… Zanim więc zaczniesz kolejną kłótnię, zastanów się, jak daną sytuację może odebrać twój facet. Czy naprawdę masz ochotę tracić nerwy na następną sprzeczkę, z której i tak nic nie wyniknie?

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.

badanie cx

Badania nad Post Purchase Experience w polskim e-commerce – nowy trend, który zmieni oblicze branży

To oczywiste, że w dzisiejszych czasach większość zakupów dokonywana jest przez internet. Koszyki zakupowe zawierają niemal wszystko: od kosmetyków, elektronikę, ubrania, po artykuły chemiczne, a nawet spożywcze. Jest to łatwy i szybki sposób na zaspokojenie potrzeb konsumenckich. Szczególnie czas pandemii mocno ten trend przyśpieszył, a e-sklepy mocno podchwyciły modę na zakupy online. Jednak wszystko, co dobre, szybko się kończy.