Jak przygotować domowy odplamiacz?

W sklepach aż roi się od różnego rodzaju chemicznych środków odplamiających. Wiele w swoim składzie ma substancje potencjalnie niebezpieczne, zwłaszcza dla skóry drażliwej i skłonnej do atopii. Okazuje się, że równie skuteczny, co te sklepowe, będzie odplamiacz wykonany w domowym zaciszu. Jak go przygotować?

Każda plama ma swoją specyfikę i zazwyczaj jest bardzo wiele różnych sposobów na pozbycie się jej. Mamy jednak sprawdzony przepis na uniwersalny, domowy odplamiacz, który doskonale radzi sobie z różnego rodzaju zabrudzeniami – i tymi, które dopiero powstały, jak i tymi, które są stare.

Do stworzenia domowego odplamiacza potrzebujemy wody utlenionej, płynu do mycia naczyń i ewentualnie sody oczyszczonej oraz butelki z atomizerem. 100 mililitrów płynu do mycia naczyń mieszamy z 200 mililitrami wody utlenionej. Następnie spryskujemy plamę i wycieramy szmatką do momentu, aż plama zniknie. Jeśli nie chce zejść, dodajmy do naszej mikstury odrobinę sody oczyszczonej. Dla uporczywej plamy można też zmienić proporcje i dodać jeszcze więcej wody utlenionej. Pamiętajmy jednak, aby nie była ona silniejsza niż 3 procent, bo wtedy istnieje duże ryzyko zniszczenia tkaniny. Najlepiej w ogóle przed zastosowaniem naszego odplamiacza, zrobić test na niewidocznym obszarze materiału.

Dzięki domowemu odplamiaczowi usuniesz plamy z tłuszczu, trawy, kawy, szminki czy różnego rodzaju sosów. Jest on również niezastąpiony w walce ze starymi i zaschniętymi już plamami. Pamiętajmy jednak, aby domowego odplamiacza nie zostawiać na dłużej niż kilka dni, bo straci on swoją skuteczność. Lepiej mieć w domu potrzebne składniki i jeśli zajdzie potrzeba szybko go stworzyć.

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.