Jak obniżyć cholesterol naturalnymi metodami?

Podwyższony cholesterol jest niejako znakiem naszych czasów. Nieodpowiednia dieta, brak ruchu, niezdrowy tryb życia, stres – na efekty nie trzeba długo czekać. Są jednak naturalne sposoby na utrzymanie odpowiedniego poziomu cholesterolu w ryzach.

1) Odpowiednia dawka ruchu

Ruch pomaga w spaleniu zbędnej tkanki tłuszczowej, a tym samym wpływa na obniżenie cholesterolu. Poza tym wspomaga redukcję stresu, który również ma wpływ na podwyższony poziom cholesterolu. Ważne jednak, aby aktywność fizyczna była regularna.

2) Liście karczocha

Wystarczy zalać je wrzątkiem i tak powstały płyn wypić po około 15 minutach. W ciągu dnia można popijać także napój owsiany – do jego przygotowania wystarczy szklanka płatków owsianych, 12 szklanek wody i laska cynamonu.

3) Wyeliminowanie niektórych produktów

Chcąc obniżyć poziom cholesterolu, powinniśmy wyeliminować z jadłospisu takie produkty, jak tłuste mięso, mięso czerwone i tłuste przetwory mięsne i mleczne – smalec, masło, tłuste sery, śmietana. Powinniśmy unikać również innych produktów zawierających węglowodany proste takich jak ciastka, fast-foody, chipsy i tym podobne.

4) Odpowiednie przyprawy

W walce o obniżenie cholesterolu mogą też pomóc naturalne leki, które znajdziemy w spiżarni. Wśród nich wymienić można: czosnek, cebulę, imbir, cynamon cejloński, siemię lnianie, babkę płesznik, czarnuszkę siewną, ostropest plamisty, a także nasiona chia.

5) Migdały i orzechy

Badania naukowców potwierdzają dobroczynny wpływ migdałów na nasze zdrowie. Są nie tylko smaczne, ale ze względu na obecność nienasyconych kwasów znacznie obniżają cholesterol. 40 gramów migdałów zmniejsza cholesterol o 5 proc., a 70 gramów aż o 9 proc. Cholesterol obniżą także orzechy laskowe i włoskie.

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.