Jak sobie poradzić z bólem pleców?

Prowadzisz siedzący tryb życia? Dużo czasu spędzasz przy biurku? Zapominasz o aktywności fizycznej? Na pewno wiesz, jak uciążliwy potrafi być ból kręgosłupa! Jeśli się z nim borykasz, nie czekaj i jak najszybciej o niego zadbaj.

Nieprawidłowa postawa, jaką często przyjmujemy siedząc, a także samo siedzenie, które dla człowieka nie jest biologicznie naturalną postawą, może powodować wiele dolegliwości bólowych. Z badań wynika, że chroniczne bóle pleców to obok nadwagi jedna z najpowszechniejszych dolegliwości wynikających z siedzącego trybu życia. Zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku najistotniejszą kwestią jest zadbanie o regularną aktywność fizyczną. Może to być aerobic w domowym zaciszu, trening siłowy, czy joga bądź medytacja. Każdy ruch przyniesie wymierne efekty w postaci lepszego samopoczucia i silniejszego organizmu. Wystarczy, że poświęcisz na to zaledwie kilkanaście minut dziennie.

Istnieje wiele sposobów, dzięki którym w domowym zaciszu poradzisz sobie z bólem pleców. Doskonałe są np. brzuszki, skłony, pompki, czy plank. Poza tym ulgę przyniesie „pływanie” na sucho. Podczas tego ćwiczenia kładziesz się na brzuchu z wyprostowanymi przed siebie rękami. Unosisz przód tułowia, ręce i jednocześnie nogi tak, by kolana były w górze i zaczynasz poruszać rękami i nogami w górę i w dół naprzemiennie. Można także unosić górną część tułowia wraz z nogami jednocześnie, wtedy nogi złączone, a ręce wzdłuż tułowia. Spróbuj także kociego grzbietu. Uklęknij i oprzyj się na dłoniach. Naprzemiennie zaokrąglaj plecy i wyginaj się w łuk w drugą stronę. Wykonaj kilka powtórzeń, możesz podążać za oddechem – jest to jedno z najlepszych ćwiczeń na rozciąganie pleców.

Niektóre ćwiczenia możesz wykonać nawet nie odchodząc od komputera. Na przykład, siedź wyprostowany za biurkiem, napnij mięśnie brzucha i zrób kilka skłonów w dół, jakbyś sięgał po coś, co spadło na podłogę. Schyl się kilka razy w jedną, a kilka razy w drugą stronę. Albo, przechyl głowę w prawo i przytrzymaj głowę, odczekaj kilka sekund. Powtórz ćwiczenie w drugą stronę, a na końcu w przód, by rozluźnić szyję.

Jeśli jednak ból kręgosłupa pojawił się nagle, bądź jeśli mimo wykonywania systematycznie ćwiczeń, nie odczuwasz żadnej ulgi, powinieneś udać się na konsultację lekarską lub do fizjoterapeuty. Specjaliści z Centrum Leśna Rehabilitacja z pewnością znajdą przyczyny problemu i pomogą się go pozbyć.

Artykuł Partnera Centrum Leśna

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *