Jak sobie poradzić z bólem pleców?

Prowadzisz siedzący tryb życia? Dużo czasu spędzasz przy biurku? Zapominasz o aktywności fizycznej? Na pewno wiesz, jak uciążliwy potrafi być ból kręgosłupa! Jeśli się z nim borykasz, nie czekaj i jak najszybciej o niego zadbaj.

Nieprawidłowa postawa, jaką często przyjmujemy siedząc, a także samo siedzenie, które dla człowieka nie jest biologicznie naturalną postawą, może powodować wiele dolegliwości bólowych. Z badań wynika, że chroniczne bóle pleców to obok nadwagi jedna z najpowszechniejszych dolegliwości wynikających z siedzącego trybu życia. Zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku najistotniejszą kwestią jest zadbanie o regularną aktywność fizyczną. Może to być aerobic w domowym zaciszu, trening siłowy, czy joga bądź medytacja. Każdy ruch przyniesie wymierne efekty w postaci lepszego samopoczucia i silniejszego organizmu. Wystarczy, że poświęcisz na to zaledwie kilkanaście minut dziennie.

Istnieje wiele sposobów, dzięki którym w domowym zaciszu poradzisz sobie z bólem pleców. Doskonałe są np. brzuszki, skłony, pompki, czy plank. Poza tym ulgę przyniesie „pływanie” na sucho. Podczas tego ćwiczenia kładziesz się na brzuchu z wyprostowanymi przed siebie rękami. Unosisz przód tułowia, ręce i jednocześnie nogi tak, by kolana były w górze i zaczynasz poruszać rękami i nogami w górę i w dół naprzemiennie. Można także unosić górną część tułowia wraz z nogami jednocześnie, wtedy nogi złączone, a ręce wzdłuż tułowia. Spróbuj także kociego grzbietu. Uklęknij i oprzyj się na dłoniach. Naprzemiennie zaokrąglaj plecy i wyginaj się w łuk w drugą stronę. Wykonaj kilka powtórzeń, możesz podążać za oddechem – jest to jedno z najlepszych ćwiczeń na rozciąganie pleców.

Niektóre ćwiczenia możesz wykonać nawet nie odchodząc od komputera. Na przykład, siedź wyprostowany za biurkiem, napnij mięśnie brzucha i zrób kilka skłonów w dół, jakbyś sięgał po coś, co spadło na podłogę. Schyl się kilka razy w jedną, a kilka razy w drugą stronę. Albo, przechyl głowę w prawo i przytrzymaj głowę, odczekaj kilka sekund. Powtórz ćwiczenie w drugą stronę, a na końcu w przód, by rozluźnić szyję.

Jeśli jednak ból kręgosłupa pojawił się nagle, bądź jeśli mimo wykonywania systematycznie ćwiczeń, nie odczuwasz żadnej ulgi, powinieneś udać się na konsultację lekarską lub do fizjoterapeuty. Specjaliści z Centrum Leśna Rehabilitacja z pewnością znajdą przyczyny problemu i pomogą się go pozbyć.

Artykuł Partnera Centrum Leśna

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

Jak zadbać o skórę ust zimą?

Jak zadbać o skórę ust zimą?Smagane wiatrem, narażone na wahania temperatur i przesuszonego powietrza. Dla skóry ust nastał trudny okres. Bez odpowiedniej ochrony, nawet te

Jak się czuć bardziej kobieco

Do tej pory jeszcze nie poruszyła tak ważnego tematu jak „czuć się kobieco”. W dzisiejszym świecie, gdzie tempo życia i różnorodność ról, które pełnimy, mogą