Jak nawilżyć powietrze w domu?

Zimą jak bumerang powraca problem suchego powietrza w domu. Zamykamy okna, a kaloryfery najczęściej rozkręcamy na maksymalne ciepło. W efekcie cierpi cały nasz organizm… Jeśli chcemy więc zwiększyć wilgotność powietrza w naszym mieszkaniu, możemy postawić na domowe sposoby.

Aby sprawdzić poziom wilgotności w pomieszczeniu, należy zaopatrzyć się w wilgotnościomierz. Dostaniesz go w każdym sklepie budowlanym i supermarkecie. Prawidłowa wilgotność w zamkniętym pomieszczeniu powinna się mieścić w granicach 30-65%. Optymalna wilgotność dla człowieka to 40-60%. Suche powietrze doskwiera nam szczególnie w okresie grzewczym. Warto więc postawić na sprawdzone przez nas rozwiązania, które poprawią wilgotność. Jakie?

Duży garnek z wodą

Duży garnek z wodą postaw blisko źródła ciepła. Jeśli uważasz, że będzie to wyglądać nieestetycznie, wykorzystaj ozdobne miseczki bądź doniczki. Dzięki temu, że woda w naczyniu zacznie parować, od razu będzie ci się lepiej oddychać.

Po kąpieli

Wzięłaś gorącą kąpiel? Po wyjściu z wanny nie spuszczaj wody. Otwórz drzwi do łazienki i pozwól, żeby powietrze z tego pomieszczenia rozeszło się po domu.

Zrób pranie

Rozwieś mokre pranie w głównym pomieszczeniu. Parująca woda zapewni wilgotność.

Wietrz

Przynajmniej raz dziennie – na chociaż pięć minut – otwórz okno. Wpłynie to nie tylko na poziom wilgoci, ale również tlenu, jaki mamy dostępny.

Postaw na rośliny

Doskonałym i zarazem naturalnym nawilżaczem powietrza są rośliny. Szczególnie sprawdzą się te o bujnych liściach, ponieważ sukcesywnie oddają przez nie do otoczenia wodę pobraną z gleby. Polecamy na przykład bluszcze, paprocie, a także fikusy, draceny czy szeflery. Strzałem w dziesiątek będzie też skrzydłokwiat. Jeśli nie lubisz kwiatów, postaw na świeże zioła.

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.