Czym jest laparoskopia ginekologiczna?

Jedną z najpopularniejszych technik diagnostyczno-zabiegowych stosowanych w ginekologii jest laparoskopia ginekologiczna. Za jej sprawą można nie tylko wykryć i zbadać nieprawidłowości w narządach wewnętrznych kobiety, ale także usunąć patologiczne zmiany.

Laparoskopia ginekologiczna jest mało inwazyjną techniką operacyjną stosowaną przy wielu wskazaniach medycznych. Pozwala ona na wykrycie, a następnie wyleczenie wielu schorzeń. Jej działanie można podzielić na dwie podgrupy – terapeutyczną bądź diagnostyczną.

W jakich sytuacjach wykonuje się laparoskopię ginekologiczną? W momencie:

  • rozpoznania i usunięcia ognisk endometriozy
  • diagnozowania niepłodności
  • zmian w obrębie narządów rodnych (guzki, torbiele, mięśniaki, zrosty)
  • zlokalizowania i usunięcia zrostów wewnątrzbrzusznych i okołojajowodowych
  • usunięcia mięśniaków macicy
  • usunięcie torbieli i guzków w obrębie narządów rodnych
  • nieprawidłowych krwawień miesiączkowych
  • oceny drożności jajowodów
  • oceny budowy i położenia narządów rodnych
  • podejrzenia wad rozwojowych narządów rodnych
  • niewyjaśnionych dolegliwości bólowych w obrębie miednicy
  • podejrzenia ciąży pozamacicznej
  • podejrzenie wad rozwojowych narządów rodnych
  • stwierdzonej endometriozy.

Zabieg jest nieinwazyjny i wykonuje się go w znieczuleniu ogólnym. Polega on na wprowadzeniu laparoskopu – poprzez niewielkie, około 10 mm nacięcie w pępku – do wnętrza ciała. Dzięki temu lekarz ma na monitorze dokładny obraz jamy brzusznej. Wysokiej jakości kamery pozwalają na znaczne przybliżenia – w efekcie medyk nawet w trakcie laparoskopii może za jednym razem wykonać konieczny zabieg leczniczy. Co istotne, nie będzie on wymagał hospitalizacji. Pacjentka placówkę medyczną może opuścić już w następnej dobie po zabiegu. Sam okres rekonwalescencji trwa natomiast od 7 do 14 dni.

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.

badanie cx

Badania nad Post Purchase Experience w polskim e-commerce – nowy trend, który zmieni oblicze branży

To oczywiste, że w dzisiejszych czasach większość zakupów dokonywana jest przez internet. Koszyki zakupowe zawierają niemal wszystko: od kosmetyków, elektronikę, ubrania, po artykuły chemiczne, a nawet spożywcze. Jest to łatwy i szybki sposób na zaspokojenie potrzeb konsumenckich. Szczególnie czas pandemii mocno ten trend przyśpieszył, a e-sklepy mocno podchwyciły modę na zakupy online. Jednak wszystko, co dobre, szybko się kończy.