Czym jest dieta alkaliczna?

Zbilansowana i różnorodna dieta to nie tylko idealny sposób, aby zapewnić sobie zdrowie, ale również dobre samopoczucie. Swego czasu ogromną popularnością cieszyła się dieta alkaliczna. Jej głównym celem jest przywrócenie kwasowo-zasadowej równowagi organizmu. Z tego też powodu należy zrezygnować z produktów o charakterze kwasowym, czyli mięs, wędlin i produktów zbożowych i wprowadzenie w ich miejsce owoców, warzyw i tłuszczów roślinnych.

Dietę alkaliczną stworzył Robert O. Young – amerykański naturopata. Jej głównym celem nie jest zrzucenie zbędnych kilogramów, ale przywrócenie kwasowo-zasadowej równowagi organizmu. Oczywiście to w konsekwencji pozwoli nam schudnąć, bo poprawi się nam przemiana materii. Zgodnie z jej zasadami powinnyśmy codziennie spożywać około 80% produktów o odczynie alkalicznym (zasadowym) i tylko 20% żywności o charakterze kwasowym.

A czym właściwie są produkty alkaliczne? To przede wszystkim warzywa i owoce. Powinnyśmy je jeść na surowo. Idealnym wyborem będą buraki, brokuły, marchew, bakłażan, dynia, szpinak, seler oraz cukinia – wszystkie mają bowiem silne właściwości odkwaszające. Do diety należy też wprowadzić owoce cytrusowe, zwłaszcza grejpfruty i cytryny. Sięgajmy również po banany, kiwi i awokado, a także mleko, sery żółte i twarogowe, jogurty i kefiry oraz orzechy, migdały, pestki dyni oraz ziarna słonecznika.

Tak jak w każdej innej diecie, tak i w tej, niezwykle istotne jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Najbardziej wskazana będzie woda mineralna z dodatkiem soku z cytryny.

Z naszego jadłospisu wyeliminujmy natomiast nabiał, mięsa, pszenicę, drożdże, sól, alkohol, cukier oraz kofeinę. Unikajmy także produktów wysoko przetworzonych oraz słodyczy i słodkich napokój gazowanych.

[metaslider id=”921″]

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.

badanie cx

Badania nad Post Purchase Experience w polskim e-commerce – nowy trend, który zmieni oblicze branży

To oczywiste, że w dzisiejszych czasach większość zakupów dokonywana jest przez internet. Koszyki zakupowe zawierają niemal wszystko: od kosmetyków, elektronikę, ubrania, po artykuły chemiczne, a nawet spożywcze. Jest to łatwy i szybki sposób na zaspokojenie potrzeb konsumenckich. Szczególnie czas pandemii mocno ten trend przyśpieszył, a e-sklepy mocno podchwyciły modę na zakupy online. Jednak wszystko, co dobre, szybko się kończy.