Wyczaruj pyszne, chińskie pierożki

Uwielbiasz pierogi? A co powiesz na te w nieco orientalnym wydaniu? Chińskie pierożki, wobec których nie sposób przejść obojętnie, przygotowuje się z podobnego ciasta jak to wykorzystywane do wyrobu naszych rodzimych pierogów. Różnią się one jednak farszem i sposobem podania.

Czego będziemy potrzebować?

Do przygotowania ciasta:

  • dwóch szklanek mąki pszennej
  • jednego jajka
  • 1/3 szklanki gorącej wody
  • pół łyżeczki soli

Do przygotowania farszu:

  • 400 g zmielonego mięsa (wieprzowego bądź wołowego – może być surowe bądź gotowane, albo podsmażone)
  • czterech łyżek posiekanej świeżej kolendry
  • świeżego imbiru
  • jednego ząbku czosnku
  • trzech młodych cebulek
  • dwóch łyżek sosu sojowego
  • jednej łyżki oleju sezamowego


    Z wymienionych wyżej składników zagniatamy ciasto – powinno być ono elastyczne. W razie potrzeby możemy dodać więcej mąki, bądź wody. Po wyrobieniu odkładamy na 10 minut i przykrywamy ściereczką. Następnie przygotowujemy farsz – mięso mieszamy z posiekaną kolendrą, startym imbirem, przeciśniętym przez praskę czosnkiem i posiekaną cebulką. Doprawiamy sosem sojowym i olejem sezamowym. Odstawiamy. Ciasto rozwałkowujemy na cienkie placki, kroimy na kwadraty o boku około 5 cm. Na każdy kwadrat nakładamy łyżeczkę farszu i sklejamy rogi, formując coś w rodzaju sakiewki. Odkładamy na blat i przykrywamy ściereczką. W garnku gotujemy wodę, a na garnku ustawiamy bambusowy koszyczek do gotowania na parze, wyłożony papierem do pieczenia lub liśćmi kapusty, które lekko dziurawimy czubkiem noża, aby para wodna miała jak dostać się do pierożków. Układamy pierożki w koszyczku w niewielkich odległościach, ustawiamy na garnku z wrzącą wodą i gotujemy na parze pod przykryciem około 10 minut. Do pierożków możemy przygotować orientalny sos.

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.