Omlet na śniadanie i nie tylko

Nowy dzień warto rozpocząć od śniadania bogatego w witaminy i minerały. Nic tak nie doda nam energii na cały dzień jak posiłek zawierający dużo wartości odżywczych. Jednym z takich produktów są jaja, z których warto przyrządzić prosty i szybki omlet. Nie dość, że będziemy syci to zapewnimy naszemu organizmowi odpowiednią zawartość białka, witamin takich grup jak A,D,E oraz K, a także bardzo ważne pierwiastki takie jak potas, żelazo i magnez. Omlet można zrobić na kilka sposobów, u nas znajdziesz dwie sprawdzone propozycje.

Propozycja pierwsza

Do przygotowania jednego omletu są potrzebne dwa jajka, dwie łyżki mleka oraz sól i pieprz do smaku a także łyżka masła do smażenia. Jaja wbij do miski i wymieszaj, w międzyczasie rozpuść masło na wolnym ogniu, do miski dodaj mleko, szczyptę soli i pieprzu. Całość dokładnie rozmieszaj. Powstałą masę smaż na patelni z roztopionym masłem bez przykrycia. Pod koniec podsmaż omlet z drugiej strony.

Propozycja druga

Przygotuj dokładnie takie same składniki jak w propozycji pierwszej, dodatkowo do powstałej masy dodaj łyżkę mąki pszennej. Całość podsmaż pod przykryciem z obydwóch stron do ścięcia się jajek i uzyskania złotego koloru.

Z czym podawać omlet?

Omlet możemy zjeść zarówno na słono jak i na słodko (tutaj warto zastanowić się przed przygotowaniem, jeśli wolisz na słodko zrezygnuj z dodania soli i pieprzu). Gotowe danie możesz zjeść z podsmażonymi pieczarkami, pomidorami, szynką, serem a także z posiekaną natką
pietruszki czy szczypiorkiem. Dla wielbicieli słodkich śniadań polecamy dżem lub krem czekoladowy. Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *