Omlet na śniadanie i nie tylko

Nowy dzień warto rozpocząć od śniadania bogatego w witaminy i minerały. Nic tak nie doda nam energii na cały dzień jak posiłek zawierający dużo wartości odżywczych. Jednym z takich produktów są jaja, z których warto przyrządzić prosty i szybki omlet. Nie dość, że będziemy syci to zapewnimy naszemu organizmowi odpowiednią zawartość białka, witamin takich grup jak A,D,E oraz K, a także bardzo ważne pierwiastki takie jak potas, żelazo i magnez. Omlet można zrobić na kilka sposobów, u nas znajdziesz dwie sprawdzone propozycje.

Propozycja pierwsza

Do przygotowania jednego omletu są potrzebne dwa jajka, dwie łyżki mleka oraz sól i pieprz do smaku a także łyżka masła do smażenia. Jaja wbij do miski i wymieszaj, w międzyczasie rozpuść masło na wolnym ogniu, do miski dodaj mleko, szczyptę soli i pieprzu. Całość dokładnie rozmieszaj. Powstałą masę smaż na patelni z roztopionym masłem bez przykrycia. Pod koniec podsmaż omlet z drugiej strony.

Propozycja druga

Przygotuj dokładnie takie same składniki jak w propozycji pierwszej, dodatkowo do powstałej masy dodaj łyżkę mąki pszennej. Całość podsmaż pod przykryciem z obydwóch stron do ścięcia się jajek i uzyskania złotego koloru.

Z czym podawać omlet?

Omlet możemy zjeść zarówno na słono jak i na słodko (tutaj warto zastanowić się przed przygotowaniem, jeśli wolisz na słodko zrezygnuj z dodania soli i pieprzu). Gotowe danie możesz zjeść z podsmażonymi pieczarkami, pomidorami, szynką, serem a także z posiekaną natką
pietruszki czy szczypiorkiem. Dla wielbicieli słodkich śniadań polecamy dżem lub krem czekoladowy. Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *