Kuchnia wegańska: czym zastąpić jajka?

Kuchnia wegańska cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Ostatnio prawdziwą furorę robi w niej… mętna zawiesina, która zostaje po ciecierzycy w puszce bądź słoiku. Aquafaba, bo o niej mowa, została okrzyknięta idealnym produktem, który może zastąpić jajka!

Aquafaba to najprościej mówiąc woda po ciecierzycy, lub innej roślinie strączkowej. Jest ona coraz częściej stosowana w różnego rodzaju potrawach wegańskich. To właśnie nią można zastąpić jajka. Co ciekawe, zmiksowana aquafaba ma postać sztywnej, gęstej piany. Do złudzenia więc przypomina ubite białka. Poza tym może ona spulchniać, sklejać, a także łączyć różne produkty. Jej niewątpliwą zaletą jest również fakt, że ma bardzo mało kalorii i jest pozbawiona cholesterolu. Chętnie korzystają z niej więc nie tylko weganie, ale i wegetarianie oraz osoby cierpiące na alergie pokarmowe.

Przepis na bezy z aquafaby

Czego będziemy potrzebować?

  • aquafaby – zalewy po ciecierzycy (z 1 puszki 400 g)
  • ½ szklanki cukru

Najpierw przelewamy aquafabę do miski i ubijamy na sztywną pianę. Gdy zaczną się formować rożki, dodajemy stopniowo cukier, aż piana będzie na tyle sztywna, że nie drgnie po odwróceniu miski do góry dnem. Ma to wyglądać dokładnie tak samo, jak w przypadku tradycyjnych białek z jajka. Następnie nabieramy łyżką masę i nakładamy porcje – niewielkie beziki – na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wkładamy ją do rozgrzanego do 100 stopni piekarnika i pieczemy przez około półtorej godziny. Po upieczeniu wyjmujemy z piekarnika i pozostawiamy do całkowitego ostygnięcia. Smacznego!

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.