Idealny deser: ciasto marchewkowe w wersji fit

Ciasto marchewkowe jest jednym z najpopularniejszych ciast zaliczanych do kategorii zdrowych i wartościowych. Dzięki delikatnej modyfikacji przepisu można sprawić, że będzie ono jeszcze bardziej fit i będzie je można jeść bez wyrzutów sumienia!

Przygotowanie ciasta marchewkowego jest dziecinnie proste. Potrzebujemy zaledwie kilku składników.

Do przygotowania ciasta potrzebujemy:

  • 3,5 szklanki startej marchewki (około 400 g)
  • 1 szklanki mąki owsianej (150 g)
  • 3 jajek
  • 3 łyżek miodu (lub cukru kokosowego)
  • 2 łyżek oleju rzepakowego
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczki imbiru
  • garści zmielonych migdałów
  • szczypty soli

Do przygotowania kremu:

  • 125 g serka śmietankowego
  • 2 łyżek masła orzechowego
  • pokruszonych migdałów lub orzechów do dekoracji

Sposób przygotowania:

Do startej marchewki dodajemy żółtka, olej oraz miód. Całość mieszamy. Następnie łączymy składniki sypkie – mąkę, migdały, proszek do pieczenia oraz przyprawy. Jeśli lubimy przyprawy korzenne, sięgnijmy po nie. Dzięki temu nasze ciasto upodobni się nieco do piernika. Ciekawym przełamaniem może być też odrobina chili.

Kolejny krok to wymieszanie suchych składników z tymi mokrymi. Później ubijamy białka na sztywną pianę i delikatnie łączymy ją z resztą ciasta. Blaszkę do pieczenia smarujemy niewielką ilością oleju i wykładamy papierem do pieczenia. Wlewamy ciasto i wkładamy do nagrzanego do 160 stopni piekarnika. Pieczemy około 45-50 minut. Patyczek wbity w środek ciasta powinien być suchy. Jeśli tak będzie, możemy uznać, że ciasto jest gotowe – wyciągamy je studzimy.

W międzyczasie przygotowujemy krem. W jaki sposób? Miksując masło orzechowe z serkiem. Krem wykładamy na przestudzone już ciasto. Całość możemy ozdobić pokruszonymi migdałami, czy orzechami.

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.