Czy da się zaplanować płeć dziecka?

Zgodnie z nauką wiemy, że szansa na urodzenie dziewczynki lub chłopaka wynosi równe 50% szans dla każdego z nich. Jednak do dziś wierzy się, że płeć można zaplanować. Jak to zrobić? Podpowiedź przynosi chiński kalendarz.

Kalendarz chiński powstał setki lat temu a wokół niego krąży wiele legend dotyczących jego odkrycia jak i późniejszego wykorzystania. Jak było naprawdę nie wie nikt, ale do dziś Chińczycy wierzą, że dzięki ich wynalazkowi można zaplanować płeć swojego potomka.

Kalendarz sugerując nam płeć dziecka uwzględnia dwa czynniki: wiek matki oraz miesiąc poczęcia.

Kobieta, która ma 30 lat największe szanse na urodzenie dziewczynki ma wtedy, kiedy do zapłodnienia dojdzie w miesiącach od lutego do października. 18-letnia dziewczyna urodzi chłopca kiedy do zapłodnienia dojdzie w każdym miesiącu poza styczniem i marcem. Z kolei 40 -latka największe szanse na urodzenie dziewczynki ma gdy do poczęcia dojdzie w miesiącach nieparzystych. Jeśli chodzi o kobietę 22 letnią szanse urodzenia chłopca przypadają na poczęcie w miesiącach takich jak luty, marzec, maj i sierpień.

Skuteczność metody

Chińczycy twierdzą, że skuteczność tej metody wynosi blisko 98%, jednak zdaniem naukowców chiński kalendarz płci nie ma żadnego wpływu na faktyczną płeć planowanego dziecka. Za to w dużej mierze odpowiadają chromosomy. Przekonanie chińczyków o wysokiej skuteczności najprawdopodobniej wzięło się z obserwacji narodzin w latach, w których kalendarz powstał.

Zabawa

Oczywiście możesz sprawdzić czy w twoim przypadku płeć zgadza się chińskimi przepowiedniami, jednak należy to bardziej potraktować jako zabawę aniżeli faktyczne stwierdzenie.

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.