Święta Wielkonocne: Pieczeń w nietypowym wydaniu

W wielu domach biała kiełbasa jest obowiązkowym elementem wielkanocnego menu. Zazwyczaj dodawana jest do żurku. My jednak proponujemy zaserwować ją w nieco innym wydaniu.

 

Z białej kiełbasy można przygotować nietypową pieczeń, która zaskoczy wszystkich biesiadujących przy świątecznym stole.

 

Czego będziemy potrzebować?

  • około 80 dag białej kiełbasy
  • jednego ciasta francuskiego
  • ośmiu jajek
  • łyżki bułki tartej
  • pół łyżki masła
  • dwóch łyżek sosu chrzanowego
  • dwóch czerwonych papryk
  • jednej cebuli
  • jednej łyżki mąki ziemniaczanej
  • pęczka natki pietruszki

 

Przygotowanie

Jajka gotujemy na twardo, obieramy i odstawiamy do przestygnięcia. Cebulę obieramy, drobno siekamy i podsmażamy na patelni. Następnie kroimy w kostkę paprykę i siekamy natkę pietruszki. Białą kiełbasę obieramy ze skórki i przekładamy do miski. Dodajemy cebulę, paprykę, pietruszkę, sos chrzanowy, bułkę tartą i mąkę ziemniaczaną. Całość dokładnie mieszamy. Na blaszcze rozwijamy połowę ciasta francuskiego i wykładamy połowę mięsa. Od jajek odetnij szpiczaste końcówki. Następnie układamy jajka jedno za drugim na środku pieczeni, lekko je zagłębiając. Później rozkładamy pozostałą część mięsa, a na wierzch kładziemy drugą połowę ciasta francuskiego. Sklejamy brzegi pozbywając się całego powietrza ze środka. Pieczeń wstawiamy do piekarnika i pieczemy przez około 45 minut w temperaturze 180 stopni. Danie można podawać zarówno na ciepło, jak i na zimno. Będzie ono idealnie smakować w towarzystwie sosu chrzanowego.

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.