Odzież medyczna MEDORA – nowy dress code w medycynie?

Pani Ewo, w tym wywiadzie chciałabym poruszyć kilka technicznych kwestii związanych z tworzeniem odzieży medycznej. Na co należy zwracać uwagę przy konstrukcji  takich ubrań?

Przede wszystkim na jakość stosowanych materiałów oraz ich skład – bo tylko ubranie z nich wykonane będzie się dobrze nosiło. W tym temacie nie można stosować półśrodków, czyli na przykład tańszych odpowiedników danej tkaniny, czy po prostu gorszych jakościowo materiałów. Niestety dobrze wiemy jak to wygląda w praktyce, sieciówkowe ubrania często są z materiałów, które mają wiele do życzenia. W MEDORZE jeśli chodzi o jakość to nie idziemy na żadne kompromisy – musi być ona najwyższa aby mieć pewność, że będzie dostosowana do potrzeb naszych wymagających klientów z branży medycznej.

Czy tkaniny użyte przy produkcji takich ubrań podlegają innym procesom niż zwyczajne ubrania? 

Tak – głównie po to, aby zachować ich pełną higienę, a jest to niezbędne w branży medycznej. Zakładamy, że ubrania tworzone przez nas będą prane częściej, w wyższych temperaturach niż odzież noszona na co dzień. Jest to najważniejszy sprawdzian jakości naszych ubrań – bo ich zadaniem jest spełniać swoją funkcję, a przy tym  dobrze wyglądać nie tylko po pierwszym praniu, ale również po wielu kolejnych.

Czy użyteczność można łączyć z trendami?

Oczywiście! Myślę, że gdyby tak nie było, to moda nie miałaby sensu. W dzisiejszych czasach konsumenci są coraz bardziej świadomi, zwracają uwagę nie tylko na wygląd ubrania, ale też na jego funkcjonalność i wygodę.  Najlepszym dowodem na to, że ubrania użyteczne mogą być jednocześnie modne jest to, że posiadamy kolekcje stworzone przeze mnie i znane, polskie projektantki – a one jak nikt inny dbają o to aby ubrania były zgodne z najnowszymi trendami. W ten sposób powstaje idealna hybryda czegoś co jednocześnie spełnia swoje użytkowe funkcje, ale wygląda stylowo.

Swego czasu firma Medora współpracowała z marką Eva Minge. Jak ta kolekcja została przyjęta?

Bardzo dobrze. Miłym akcentem były dodatki, które stanowiły element zaskoczenia chociaż w rezultaty tej kolekcji oczywiście bardzo wierzyłam. Kolekcja MEDORA by Eva Minge to pierwsza w naszym kraju współpraca między projektantką mody a branżą odzieży medycznej, a więc jestem z niej bardzo dumna. Pracowaliśmy nad nią parę miesięcy i wydaje mi się, udało nam się osiągnąć założony cel, czyli połączyć unikatowy styl Projektantki  z najwyższą jakością i wygodą marki MEDORA..

Skąd ogólno przyjęte standardy wyglądu ubrań? Czy istnieją w ogóle takie?

Moim zdaniem takie standardy istnieją, a ich przykładem jest chociażby dress code, przyjmowany w niektórych korporacjach. Ja chciałabym jednak w swojej pracy takie standardy umiejętnie łamać, aby wnieść do branży odrobinę świeżości.

Czy ubrania medyczne powinny przypominać te, które noszą wszyscy? Czy ma to jakiś aspekt psychologiczny?

Aspekt psychologiczny ubrań medycznych to bardzo ciekawe zagadnienie. Jak łatwo się domyślić, powinny one być inne od tych noszonych na co dzień, na przykład po to aby pacjent miał odczucie, że przychodzi do profesjonalisty i że może mu zaufać, powierzając kwestie dla niego najcenniejsze, czyli te związane z własnym zdrowiem. Dlatego właśnie  wygląd ubrań medycznych jest tak ważny. To, że lekarze i inni pracownicy tej branży noszą uniformy jest dla nas tak oczywiste, że nawet się nad tym nie zastanawiamy. Wyobraźmy sobie jednak, że przyjmuje nas lekarz bez specjalnego stroju, albo w ubraniu niestosownym  – na to z całą pewnością duża część z nas zwróciłaby uwagę.

Na jak dużą kreatywność można sobie pozwolić przy projektowaniu takich ubrań?

Myślę, że im większa kreatywność tym lepiej, ponieważ to ona pozwala na łamanie wcześniej znanych schematów i stereotypów ubraniowych. Przykładowo, kiedy kilkanaście lat temu wchodziliśmy na rynek medyczny, to ubiór lekarza kojarzył się tylko z białym, nudnym kitlem. My nie chcieliśmy tkwić w tym schemacie, więc zaproponowaliśmy służbie medycznej coś zupełnie innego – ubrania profesjonalne, ale też modne i po prostu kolorowo piękne. Dziś w wielu placówkach można spotkać odzież kolorową i nikogo to już nie dziwi, że personel medyczny ma taki uniform. Cieszę się, że jestem częścią tej zmiany.

O marce:

Właścicielem Marki MEDORA jest Ewa Małgorzata Wiertelak, która z branżą odzieży medycznej związana jest od 2001 roku, natomiast od 2006 roku działa pod marką MEDORA. Firma jest liderem w branży i od wielu lat sukcesywnie utrzymuje pozycję trendsettera. Jej odzież pojawiała się w wielu produkcjach filmowych i serialowych, takich jak: „Pierwsza Miłość”, „W rytmie serca”, „Diagnoza”, „Barwy Szczęścia”, a także w wielu komercyjnych reklamach i innych projektach. Marka ubiera najbardziej wymagających klientów sektora medycznego – szpitale, największe kliniki, a także prestiżowe placówki z branży medycyny estetycznej oraz  stomatologii. Medora otrzymała wyróżnienie „Złota siódemka 2017 roku” w kategorii branża odzieżowa za kreowanie nowoczesnej, indywidualnej mody w dziedzinie odzieży medycznej. Jesienią 2018 roku wraz z projektantką Ewą Minge stworzyła kolekcję premium MEDORA by EVA MINGE, której premiera odbyła się 18 grudnia 2018 roku w salonie firmowym MEDORA w Warszawie. W 2019 roku firmy zdobyła wiele prestiżowych nagród takich „Kobieca Marka Roku” oraz „Vip Biznesu”. W marcu 2020 roku uhonorowana dyplomem i statuetką „Firma na Medal” i „Top Firma” przez Instytut Zarządzania Jakością.

Więcej na temat marki na stronie www.medora.pl oraz w Social Mediach:

www.facebook.com/medoraofficial/

https://www.instagram.com/medora_official/?hl=pl

Kontakt dla mediów:

Agencja PR – Commfort Public & Trade Relations

Magdalena Wiśniewska                                                  Katarzyna Dębicka

media1@commfort.pl                                                          k.debicka@commfort.pl                               

 + 48 884 300 245                                                                + 48 509 548 666          

Artykuł Partnera: Agencja PR – Commfort Public & Trade Relations

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *