Nowoczesna kosmetologia chce być alternatywą dla skalpela! Wywiad z Anną Borowiecką

Nowoczesna kosmetologia niewątpliwie chce być alternatywą dla skalpela. Wykorzystując technologie high-tech jesteśmy w stanie wpływać na poprawę wyglądu skóry wykorzystując ku temu dedykowane zabiegi tzw. bezinwazyjne oraz zabiegi inwazyjne, które wymagają kilkudniowego okresu rekonwalescencji, jednak zdecydowanie krótszego niż chirurgia plastyczna.” Dla naszego portalu mówi, Anna Borowiecka – Właścicielka i założycielka Kliniki Kosmetologii i Trychologii  Reha – Med w Gorzowie Wielkopolskim.

Kosmetologia to obecnie najnowocześniejsza i najszybciej rozwijająca się dziedzina, łącząca w sobie różne dyscypliny naukowe. W jaki sposób funkcjonuje profesjonalna i nowoczesna kosmetologia?

Anna Borowiecka, właścicielka Kliniki Reha-Med, kosmetolog i trycholog: To prawda branża kosmetologiczna nieustanie się rozwija poszukując nowoczesnych rozwiązań, o dużym potencjale zabiegowym. Zdecydowanie króluje kilka kierunków m.in. najnowsze technologie high-tech – czyli urządzenia wysokiej jakości opracowywane w oparciu o najnowsze trendy w dziedzinie medycyny estetycznej, trychologii i kosmetologii. Swoich zwolenników również znajdują szeroko pojęte terapie manualne, gdzie masaż stanowi prawdziwe dobrodziejstwo dla skóry, ale i dla ducha. Są też specjaliści, którzy nie wyobrażają sobie współczesnej kosmetologii bez wypełniaczy, nici czy toksyny botulinowej. Powyższe nurty mogą również się doskonale uzupełniać.

Obserwuje Pani rynek kosmetologii od kilkunastu lat. Jaka jest futurologia urody? Jak kanony urody zmieniały na przestrzeni lat?

Na przestrzeni lat zmieniają się nie tylko trendy, ale również metody pracy, jednak cel niezmiennie pozostaje taki sam – pragniemy być piękni i czuć się młodo. Aktualnie bardzo modna jest praca z pacjentem w nurcie holistycznym. Uświadamiamy go, że zdrowa i piękna skóra twarzy czy też smukłe, jędrne ciało to efekt wielokierunkowych działań m.in. odpowiednio dobranych zabiegów, właściwej i regularnej pielęgnacji pozabiegowej w domu, ale i również receptą na sukces jest aktywność fizyczna, odpowiednio zbilansowana dieta, bogata w antyoksydanty czy też dobry sen – bo to podczas niego uruchamiają się procesy regeneracyjne i naprawcze w organizmie.

Anna Borowiecka Reha-Med

Rozwój nauki, kosmetologii sprawił, że nierzadko skalpel nie jest nam potrzebny. Jak Pani myśli, dlaczego wiele osób utożsamia kosmetologie czy medycynę estetyczną z skalpelem?

Nowoczesna kosmetologia niewątpliwie chce być alternatywą dla skalpela. Wykorzystując technologie high-tech jesteśmy w stanie wpływać na poprawę wyglądu skóry wykorzystując ku temu dedykowane zabiegi tzw. bezinwazyjne oraz zabiegi inwazyjne, które wymagają kilkudniowego okresu rekonwalescencji, jednak zdecydowanie krótszego niż chirurgia plastyczna. Przebudowują one skórę na poziomie komórkowym, uruchamiając w niej procesy naprawcze, pobudzają produkcję nowych włókien kolagenowych – wpływając na lifting i odmłodzenie naszej skóry czy też redukcje blizn, przebarwień, naczynek.

Nieustannie rozwijają się dziedziny, związane z kosmetologią. Jaki kierunek rozwoju kosmetologii jest zatem najbardziej przyszłościowy? Wellnes, trychologia? A może coś innego?

Myślę, że trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, gdyż na każdy z tych kierunków jest mocne zapotrzebowanie i każdy z nich znajdzie zdecydowanie swoich zwolenników. Kluczowe jest to, aby być bardzo dobrym specjalistom w swoim nurcie, a do tego jest niezbędna pasja i chęć ciągłego rozwoju i kształcenia się.

Jakie zabiegi kosmetologiczne są przyszłością kosmetologii? Które z nich przynoszą najlepsze rezultaty i dlaczego tak się dzieje?

Trudno jednoznacznie wskazać, które zabiegi są najlepsze, ponieważ ich efekt końcowy zależy od wielu czynników. Przede wszystkim od stanu wyjściowego skóry, od stopnia jej nawodnienia i odżywienia, od naszej codziennej pielęgnacji, uwarunkowań genetycznych i predyspozycji danego organizmu. Ja osobiście kocham zabiegi biostymulujące skórę – czyli odmładzające ją od środka. Mają one za zadanie pobudzić naturalne zdolności regeneracyjne organizmu w celu uzyskania pożądanego efektu. Ich zadaniem jest przywrócenie skórze utraconych przez nią parametrów i tu doskonale wpisuje się aparatura high-tech, która pozwala na osiągać spektakularne efekty na poziomie komórkowym w bardzo szybkim czasie.

Wg Pani jakim stopniu, w zawodzie kosmetologa, ważne jest wykształcenie, doświadczenie i ciągle szkolenie się oraz udział w konferencjach i sympozjach?

Kosmetologia to nauka, która stale się rozwija, a studia to podstawowa wiedza, którą musimy stale poszerzać. W dobie tak dymanamicznego rozwoju tej dziedziny nie wyobrażam sobie, aby dobry specjalista stale nie pogłębiał swojego warsztatu poprzez uczestnictwo w różnych konferencjach branżowych, targach, czytanie literatury specjalistycznej czy też czasopism. Ponadto mamy bardzo bogaty rynek szkoleń, jednak wiem, że są one na różnym poziomie i dlatego przed wybraniem się na konkretne warto jest zweryfikować poziom, jaki dana placówka prezentuje i doświadczenie osób szkolących, ponieważ jest moda na prowadzenie szkoleń i często zdarza się, że są to osoby, których doświadczenie jest znikome w swojej Klinice, jako wieloletni praktyk i wykładowca również, prowadzę szkolenia dla specjalistów i dlatego ten temat jest tak bliski mojemu sercu.

Jakie są inne miejsca pracy, poza gabinetem, dla kosmetologa? I jakie istnieją dla niego ścieżki rozwoju?

Absolwenci kosmetologii są przygotowani do pracy w gabinetach kosmetologicznych, mogą oni również, tworzyć dokonały team z lekarzem dermatologiem i idealnie się uzupełniać w swoich działaniach. Ponadto znajdują zatrudnienie w działach szkoleń – w firmach kosmetycznych, dystrybucji czy sprzedaży kosmetyków lub kontroli jakości. Oczywiście studia przygotowują również do pracy w centrach odnowy biologicznej, ośrodkach SPA i Wellness, uzdrowiskach i sanatoriach. Absolwenci odnajdą się również w firmach zajmujących się surowcami i półproduktami używanymi do produkcji kosmetyków. Natomiast specjaliści z duszą naukowców mogą się realizować w pracy naukowej na Wyższej Uczelni.

Anna Borowiecka Reha-Med

Jak ocenia Pani rozwój kosmetologii w Polsce? Jaki poziom prezentujemy na tle innych państw?

Kosmetologia w Polsce jest na bardzo wysokim poziomie i mimo to stale się rozwijamy. Cały czas w tej dziedzinie pojawiają się nowe trendy i innowacje zabiegowe i pewnie dlatego ten kierunek przez ostatnie lata cieszy się tak dużym zainteresowaniem wśród studentów. Należy jednak pamiętać, że w tym zawodzie nie tylko ważne są umiejętności, ale również stałe zdobywanie wiedzy i chęć rozwoju. Na to współczesnych kosmetolog musi być gotowy. Klienci są zabiegani i zdecydowanie chętnie korzystają z usług gabinetów czy klinik, aby nie tylko poprawić sobie urodę, ale również zatrzymać się w pędzie życia codziennego i pozwolić sobie na błogi relax. Ponadto stale rośnie popularność nieinwazyjnych zabiegów. Współczesne babcie czy dziadkowie zdecydowanie dłużej są aktywni zawodowo niż kilka lat temu i chętnie korzystają z zabiegów, które spowolnią ich proces starzenia zgodnie z filozofią – róbmy dużo, ale tak, żeby nie było widać. Wzrasta świadomość skuteczności innowacyjnych zabiegów kosmetologii i dlatego zaczynają korzystać z nich również coraz młodsze osoby. W gabinetach pojawiają się nastolatki, które borykają się z trądzikiem a nie koniecznie chcą korzystać z terapii farmakologicznych. Ważne jest, aby uświadamiać pacjentów zarówno tych młodych, jak i dojrzałych, że nieocenionym wsparciem zabiegów jest odpowiednio dobrana pielęgnacja domowa jaki i holistyczne dbanie o cały organizm.

Współczesny kosmetolog w naszym kraju to osoba, która bardzo często posiada wykształcenie i wiedzę z wielu pokrewnych dziedzin i to powoduje, że jesteśmy w czołówce specjalistów na tle innych państw.

Bardzo dziękuję za rozmowę.

 

ANNA BOROWIECKA

Właścicielka i założycielka Kliniki Kosmetologii i Trychologii  Reha – Med w Gorzowie Wielkopolskim.  https://rehamedgorzow.pl/

Absolwentka Akademii Medycznej we Wrocławiu, Wyższej Szkoły Zdrowia Urody i Edukacji w Poznaniu oraz Akademii Medycznej w Bydgoszczy. Uczestniczka licznych kursów międzynarodowych, studiów podyplomowych, kongresów w zakresie kosmetologii estetycznej i medycznej.  Od 15 lat związana z branżą medyczną w zakresie  kosmetologii, fizjoterapii  i medycyny estetycznej, od 10 lat z trychologią, autorka publikacji naukowych, wykładowca, członek International Clinical and Aesthetic Trichology Association.

Twórczyni autorskich terapii zabiegowych , wielokrotnie nagrodzona i wyróżniona  za wybitne osiągnięcia  na arenie wojewódzkiej i ogólnopolskiej. Zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym wyznaje zasadę, iż jakość nie zna kompromisów, dlatego stale dba o rozwój specjalistów pracujących w Reha-Med, a klinikę wyposaża w światowej klasy aparaturę medyczną. Z początkiem 2021 roku z dumą reprezentując województwo lubuskie w ogólnopolskim konkursie zdobyła tytuł  „Lider innowacyjnych  rozwiązań z zakresu Kosmetologii. High – Tech i Trychologii  ‘’ Satysfakcja pacjentów jest jej motywacją do stałego rozwoju, a zespół specjalistów pracujących w klinice to najlepsi z najlepszych, ludzie pełni pasji i zaangażowania.  To właśnie z nimi wita Państwa w klinice każdego dnia, starając się sprostać najbardziej wymagającym oczekiwaniom wszystkich odwiedzających klinikę  Reha-Med.

Udostępnij

Facebook
Być może zainteresują Cię...
Warto przeczytać

Najbardziej popularne

konferencja girlboss

Poszukiwane prelegentki na Konferencję Online GirlBoss!

Biznes online to nie tylko sprzedaż produktów czy usług przez internet. To kompleksowy ekosystem, który obejmuje szeroki zakres działań, od marketingu przez social media, e-commerce, po tworzenie wartościowych treści i budowanie relacji z klientami w przestrzeni wirtualnej. Jest to świat, w którym innowacje i kreatywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, a granice między online a offline coraz bardziej się zacierają.

badanie cx

Badania nad Post Purchase Experience w polskim e-commerce – nowy trend, który zmieni oblicze branży

To oczywiste, że w dzisiejszych czasach większość zakupów dokonywana jest przez internet. Koszyki zakupowe zawierają niemal wszystko: od kosmetyków, elektronikę, ubrania, po artykuły chemiczne, a nawet spożywcze. Jest to łatwy i szybki sposób na zaspokojenie potrzeb konsumenckich. Szczególnie czas pandemii mocno ten trend przyśpieszył, a e-sklepy mocno podchwyciły modę na zakupy online. Jednak wszystko, co dobre, szybko się kończy.